Tapahtumakuvauksia

ITUn omat perinteiset tapahtumat:

Pipopileet

Tammi-helmikuussa itulaiset palaavat joululomiltaan ja päätyvät jälleen viettämään mukavaa iltaa muiden ihanien itujen kanssa. Pipopileissä nautitaan haluamiaan juomatuotteita ja tarjolla on usein myös jotain mässyä. Pukukoodina näissä pileissä toimii haalarit ja ITU-pipo. Tapahtumassa lausutaan pipovala ja tämä onkin juuri se ikimuistoinen ja kaunis hetki kun fuksit pääsevät virallisesti painamaan ITU-pipon päähänsä. Tapahtuma sijoitetaan yleensä niin, että se toimii samalla etkoina joko Haalaribileille tai Kolmioille, joten halukkaat pääsevät jatkamaan iltaa vielä tanssilattialle.

ITUmazing Race

ITUn wapun varmasti kilpailuhenkisin tapahtuma. Tässä tapahtumassa joukkueet kiertävät vihjeiden avulla rasteilla suorittamassa tehtäviä. Rastit sijoittuvat usein ympäri Tamperetta, joten erilaiset kulkuvälineet ovat tässä tapahtumassa suositeltavia. Pisteitä saa rasteilla suoriutumisen lisäksi nopeudesta. Kilpailuosuuden jälkeen on halukkaiden mahdollista jatkaa juhlintaa/illan viettoa paikassa X.

Pubirundi

Pubirundi on myös osa ITUn wappua. Pubirundin idea on kiertää pubeja ja nauttia erilaisten paikkojen tarjoamista virvokkeista. Usein tapahtuma suoritetaan keskusta-alueella ilman kovin suuria välimatkoja, jotta rundaaminen on mahdollisimman huoletonta ja helppoa.

Itula

Itula on itulaisten oma olohuone, joka järjestetään noin kerran kuussa Edu’s Cafessa. Itulan teema vaihtelee, mutta joka tapahtumassa itulaiset saavat maukkaita makeita ja suolaisia herkkuja sekä kahvia ja juomista ilmaiseksi! Itulan mahdollistaa ITUn hallitukselta saatu sponsorointi ja tapahtuman järjestävät tapahtumavastaavat yhdessä tapahtumatoimikunnan jäsenten kanssa. Itulassa voi piipahtaa luentojen välissä tai hengailla pidempäänkin!

Poikkitieteelliset tapahtumat:

Akateemisen kyykän MM-kilpailut

Tämä poikkitieteellinen tapahtuma kerää opiskelijoita ympäri Suomea Tampereen Hervantaan. Kyseessä on Suomen suurin opiskelijaurheilutapahtuma, joka järjestetään joka helmikuu Hervannan kampusalueella ja ympäristössä. Kyseessä on mielenkiintoinen tapahtuma, joka kannattaa ainakin kerran käydä tsekkaamassa. Tähän on mahdollista myös kerätä oma joukkue ja lähteä itse kisaamaan maailmanmestaruudesta. Lisätietoa: https://kyykka.fi.

Haalaribileet

Poikkitieteelliset bileet, jotka järjestetään joka kuukausi (usein opintotuen tulopäivän jälkeisenä torstaina). Nämä kemut järjestetään Viihdemaailma Ilonassa. Liput saa ostettua kätevästi kide.appin kautta tai ovelta.

Kolmiobileet aka kolmiot

Kolmiot ovat myöskin poikkitieteelliset bileet, joita ovat järjestämässä Indecs, Luuppi ja Staabi. Kolmioiden juhlapaikkana toimii Koskikeskuksen Ravintolamaailma. Liput saat hankittua joko järjestävien tahojen toimistoilta/kiltahuoneelta, kide.appin kautta tai ovelta.

Pistot

Poikkitieteelliset bileet, joita järjestävät TTO, PIRATE ja TIRO. Pistot järjestetään Work & Leisure Club Unionissa. Lippuja Pistoille saa kide.appista, Tamkon toimistolta tai ovelta. Huomaathan, että sekä Haalaribileiden, Kolmioiden että Pistojen lippuja saa ovelta vain, mikäli niitä on jäljellä. Liput ovat usein myös hieman kalliimpia ovelta ostettaessa. Ennakkolipun ostaneille on näissä poikkitieteellisissä tapahtumissa myös usein omat jonot, joiden kautta pääsee nopeammin sisälle

Sitsit

Sitsit ovat legendaarinen akateeminen pöytäjuhla, jonka jokaisen tulisi kokea vähintään kerran opintojensa aikana. Sitseille pukeudutaan sitsien teeman mukaisesti ja yleensä sitseiltä saa teemaan sopivan haalarimerkin. Tapahtumassa lauletaan tuttuja ja tuntemattomia kappaleita, mitä kovempaa ja kauempana nuotista laulaa, sen parempi! Jokaisen laulun jälkeen skoolataan vierustovereille ja otetaan hörppy. Huomaathan että sitseille voi osallistua myös alkoholittomana!

Sitsejä johtaa toastmasterit eli tuttavallisemmin toastit, jotka takaavat sen, että kaikilla on hauskaa ja järjestys pysyy jotenkuten hanskassa. Toastit ovat sitseillä arvovaltaisessa asemassa ja heitä täytyy totella, muuten seuraa rangaistus. Rangaistukset voivat olla yhdessä tai yksin tehtäviä hauskoja tehtäviä, joille ei missään nimessä saa hurrata vaan buuataan kovaäänisesti. Sitseillä ei muutenkaan taputeta käsiä yhteen, vaan suosionosoitukset osoitetaan hakkaamalla käsillä pöytää. Sääntöjä on paljon, joten suurella todennäköisyydellä joku rikkoo niitä ja päätyy suorittamaan rangaistuksen  Toastit valvovat sitsaajia, mutta kaverin voi myös käräyttää, mikäli huomaa rikkomuksen.

Näillä vinkeillä selviät sitseistä ilman rangaistusta

ÄLÄ

• myöhästy
  • unohda läsyä (lauluvihkoa) kotiin
  • unohda pukeutua teeman mukaisesti
  • syö tai juo laulun tai puheen aikana
  • skoolaa tyhjällä lasilla
  • poistu pöydästä konferenssitaukojen ulkopuolella
  • räplää puhelinta pöydässä
  • ole laulamatta
  • valita ruoasta, se on automaattisesti kylmää ja pahaa (eihän kukaan tule sitseille syömään!)

Säännöistä ja pelotteluista huolimatta sitseillä pidetään hauskaa eikä kellään taatusti ole tylsää! Rangaistuksiaan ei tule pelätä, ne eivät ole pahoja vaan hauskoja suorittaa. Ole tarkkana kun ensimmäisten sitsien ilmoittautuminen aukeaa, paikkoja on rajoitetusti!